۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸

ثبت ۱۳ هزار تخلف پلتفرم‌ها در عرضه فرآورده‌های سلامت‌

ثبت ۱۳ هزار تخلف پلتفرم‌ها در عرضه فرآورده‌های سلامت‌

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در نیمه اول سال جاری در حوزه عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور توسط پلتفرم‌ها و سایت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی گفت: در نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه این ماد ثبت شده است. حامد عبدی با اشاره به اینکه بیشتر این تخلفات به کالاهای قاچاق و بدون مجوز مربوط می‌شود، افزود: سکوی «دیوار» با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تخلف، بیشترین میزان تخلف را داشته است. سایر پلتفرم‌ها شامل «ترب» با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخلف، «دیجی کالا» با بیش از ۱۰۰۰ تخلف، «ایمالز» با ۶۲۷ تخلف و «اسنپ» با ۱۲۴ تخلف بوده‌اند.

وی تصریح کرد که پس از ثبت تخلف، مراتب به پلتفرم مربوطه اطلاع‌رسانی شده و در صورت عدم اصلاح، دامنه این ماد آن پلتفرم مسدود خواهد شد. همچنین وی تأکید کرد که تمامی معاونت‌های غذا و داروی کشور، ناظران سازمان برای رصد عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند. این نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۳ هزار تخلف ثبت شده، ۶۷۰۰ مورد آن تنها در شهریور ماه بوده است. روند نظارتی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6255321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha